Председателят на ЦИК: Медиите трябва да са свободни в предизборната кампания

Председателят на ЦИК Стефка Стоева е гост на слушателите на Дарик.

ЦИК е напълно готова за предстоящите местни избори, декларира Стоева. 66 партии и коалиции ще участват на предстоящите избори.

Не съжалявам за избора ми за председател на ЦИК, защото тази работа е наистина интерсна, не мога да свикна с политическите елемнти, които се намесват, посочи тя.

Увеличени са парите за членовете на секционните избирателни комисии от 50 на 80 лева, има и допълнителни възнаграждания, както има и средства за обучение, допълни тя, като подчерта, че хората на терен са много ангажирани и тяхната работа е тежка.

Стефка Стоева покрепя идеята да има постоянни изборни комисии, за да може хората да се обучават и изборите да преминават без сериозни затруднения.

Дистанционното електронно гласуване е бъдещето, подчерта председателят на ЦИК. 

Трябва да мислим за електронното гласуване и, ако е с машини, да се мисли за сканиране на бюлетините каза още Стоева.

Бюлетините се отпечатват в печатницата на БНБ. 

Стефка Стоева коментира и идеите за промяна на изборното законодателство, така че то да отговори на времето и нагласите на хората.

Що се отнася до ролята на медиите, председателят на ЦИК даде за пример казус с "Труд", който е разгледан от комисията, не се е стигнало до решение, тъй като гласовете са се разделили поравно.

Могат ли медиите да отразяват, във времето на предизборната кампания, свободно факти и информации за участници в предизборната кампании? Според Стоева, която подчерта, че изказва свое лично мнение, медиите трябва да са свободни да отразяват това което се случва без ограничения.

Но тя посочи, че по този въпрос предстои сериозен и труден дебат.

Що се отнася до социологическите проучвания и тяхното публикуване в изборния ден, Стефка Стоева каза, че това е отживелица и според нея това трябва да бъде премахнато.

Социалните мрежи не се контролират от ЦИК и очевидно е, че там се публикуват резултати от социологически поручвания, стана ясно от разговора.

Председателят на ЦИК подчерта, че предизборната кампания трябва да има по-дълъг срок, особено между двата тура - поне две седмици.

Чуйте всички теми в разговора: