Дарик радио, Централен офис

 

Дарик радио е единственото частно радио с национален лиценз в България.

Започва да излъчва на 21 януари 1993 година.

22 години по-късно, Дарик е най-авторитетното частно радио в страната.


ПАЗАР

Според данните на социологическата агенция  Алфа Рисърч за първата половина на 2016 година Дарик е най-слушаното частно радио в страната  с месечно покритие от 18,7%.

 

 

Параметри на изследването:

 
Реализация: Социологическа агенция Алфа Рисърч
Период на провеждане: Първо полугодие 2016
Представителност: Пълнолетното население на страната
Обем на извадката: N = 1000 ефективни интервюта
Максимално стандартно отклонение: +/- 3.2%
Метод на набиране на информацията: Пряко стандартизирано интервю 

 

 Данни: Алфа Рисърч, първата половина на 2016 година.

„Дарик“ е най-предпочитаното радио в таргет групата 20–64 години, което на практита го превръща в най-слушаното радио на всички икономически активни слушатели.

To е лидер сред слушателите с висше образование, с над средните за страната доходи и икономическа независимост.

„Дарик“ е единственото радио сред първите десет частни радиостанции в страната, което е собственост на българска компания.

С изключително стабилните си показатели, за последните няколко години то се утвърждава като истински пазарен лидер и в национален мащаб, благодарение на своите 16 регионални радиостанции, които създават ежедневна собствена програма.

ПОСТИЖЕНИЯ НА МАРКАТА

„Дарик“ e българска радиомарка, която се отличава с висока разпознаваемост и доверие. Със своя специфичен talk/news/sports/music формат, Дарик радио представя 24-часов микс от модерни програми, които гарантират висока слушаемост. 

Заедно с това продължителността на слушане на „Дарик“ остава една от най-високите в България. Свободата на този формат дава възможност за безгранично разнообразие от теми, гости, програмни елементи, които превръщат всеки ден в неповторимо преживяване за слушателите.

Аудиторията свързва марката „Дарик“ с вдъхновяващи програми, топводещи, непрекъснати провокации и изненади. „Дарик“ е вечно променяща се медия, която държи на своето наследство, иновативен мениджмънт, динамични маркетингови идеи и креативност.

Актуалната програмна схема на Дарик радио е така структурирана, че да задоволява необходимостта от повече информация, повече новини и анализи, поднесени на по-чести интервали, което гарантира висока слушаемост от съвременния делови човек. 

Благодарение на силата на своята марка и създадените през годините силно ефективни програмни марки като «Гонг», «Денят», «Седмицата», «Дарик Кафе», Дарик непрекъснато повишава ефективността си.

ПРОДУКТЪТ

Програмата на „Дарик“ поднася на слушателите всичко, от което се нуждаят, 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата – изпреварваща информация, тематични предавания, политически дебати, спортни събития на живо, репортажи от горещи точки или отлична селекция на музика. Всичко това, съчетано с топ-водещите и репортерите на Дарик радио, създава цялостния облик на актуалната програмна схема на медията. Всички големи интервюта, материали, репортажи от събития са допълнени с още много информация, аудио и фотографии в сайт на „Дарик“ - www.darikradio.bg

Наред с това, единствено Дарик има технологичната и организационно-творческа възможност да предложи качествено нов мултиплатформен проект, който обхваща:

- радио и интернет присъствие на своите програми. Такъв тип присъствие отговаря на съвременните динамични дигитални изисквани:

- технически възможности за предаване от мястото на събитието и създаване на регионални програми чрез вече създадени и работещи 16 (шестнадесет) регионални студийни комплекси с изградени професионални журналистически и технически екипи;

- светкавична реакция и производство на програми от нов тип чрез вече работещ единствен по рода си свръхмодерен HD новинарски хеликоптер Raven II (единствен на Балканите) и изградено подвижно приемно студио

Наред с това радиото има собствени екипи и студиа в седемнадесет български града, които създават собствени програми и поддържат регионалните новинарски, икономически и спортни сайтове на „Дарик“.

Радиото е единственото частно национално радио в България, което предлага локална информация, специализирани програми, гъвкава регионална рекламна политика и различни варианти на териториално покритие за всяко рекламно послание.

Екипите на Дарик радио в цялата страна работят непрекъснато в посока максимално обслужване на клиентите. За медията са изключително важни правилното планиране и позициониране на рекламните спотове, поради което е изградена мрежа от рекламни офиси в цялата страна. Специалистите там намират най-доброто решение за всеки продукт или рекламирана услуга.
Свръхмодерният постпродукционен комплекс, голямата звукова база данни, маркетинговите специалисти, актьорите и копирайтерите, с които „Дарик“ работи, гарантират рекламно обслужване от А до Я за всеки клиент. От обсъждане на различни възможности за позициониране на рекламния спот до подробен сертификат за излъчените спотове – специалистите на „Дарик“ са винаги на разположение.

Заедно с това радиото гарантира, че всяко едно рекламно послание ще достигне до максимален брой слушатели, тъй като покритието му е най-голямо сред частните радиостанции в страната. Освен това всеки спот се излъчва във внимателно селектирани рекламни блокове, така че да отговаря най-добре на нуждите на рекламодателите. В Дарик радио рекламират най-познатите и уважавани български и световни марки, така че всеки един рекламодател може да бъде сигурен, че рекламата му ще бъде излъчена в „добра компания“. 

СЪВРЕМЕННО РАЗВИТИЕ

Необходимо е създаването на качествено нов единен, но базиран в няколко технологични платформи, медиен продукт, какъвто Дарик предлага в своите актуални радио и интернет проекти.

През 2008 година радиото получи и лиценз за радио-телевизионен оператор.

Считаме, че все още има пазарна ниша за истинската, качествена журналистика, добрите новинарски емисии, местните новини, международните новини (които почти липсват), информационни и развлекателни дискусионни предавания, здравни предавания.

За последните двадесет и две години ние успяхме да разширим влиянието на марката „Дарик“ и да я превърнем в понятие, което винаги означава бърза, качествена, автентична, меродавна информация. Радиото продължава да налага един нов информационен формат. Точната, обективна, изпреварваща информация, както и иновативната програмна и маркетингова политика го налагат като категоричен лидер сред частните радиостанции в България.

Високата социална ангажираност на радиото, аналитичните политически предавания, дискусиите със слушатели и откритият форум превръщат „Дарик“ в едно от малкото места в българския ефир, където свободното изразяване на всякакви мнения е не просто самоцел, а реална програмна политика.
Независимо дали става дума за политическа тема, икономически дебати или спортен скандал, „Дарик“ е мястото, където нещата се случват на живо – директно в ефир.

ПРОМОЦИЯ

През последните години Дарик радио успя да реализира инициативите „Проект Червено“ (в помощ на семействата на пострадалите при трагичната катастрофа край Бяла), „Коя е твоята европейска мечта?“ (национално допитване до слушателите на радиото), „Не сте сами“ (международна хуманитарна мисия на „Дарик“, вестник „Стандарт“ и bTV), „Кой е най-добрият град за живеене в България?“ (национално проучване на Дарик радио и вестник „24 часа“), «Месец на Швеция», «Месец на Финландия», «Месец на Дания», «Месец на Япония», Мъж на Годината, проучването "Най-добрите лекари",  Политик и събитие на годината, 40 до 40, Стиховете остават, Размяна на вратовръзки и Предай нататък. 


ЦЕННОСТИ НА МАРКАТА

Дарик радио се базира на няколко основни стълба.

Един от тях е емоцията: топводещите на Дарик радио са истинските лица на програмата; ключов елемент в нея са доброто настроение, както и повече информация, забавление и интерактивност; за ярката емоция допринася и ясният музикален формат, който отговаря на програмната политика на радиото. „Дарик“ залага безусловно и на информацията – повече, но в по-кратки форми и на по-чести интервали. Дарик е радиото, което информира за всичко, което се случва, където и да сте – особено чрез новините на всеки 30 минути в активната част на деня. Много важни са силната интеграция с уебсайтовете на „Дарик“ и модерните програмни информационни форми – динамични предавания, новинарски емисии от нов тип, креативни елементи в програмата. Модерността е третият стълб във философията на „Дарик“. Тя предполага слушане по всяко време и навсякъде чрез podcasting възможности и непрекъснат контакт чрез sms, email, телефон.

ИСТОРИЯ

1993
Дарик радио стартира на 21 януари.

1994
На 1 ноември започва излъчване на първата регионалната станция – в Добрич.

1996
Стартира анкетата „Политик и събитие на годината“.

1997
Дарик е единственото радио, отразяващо януарските събития. На 5 октомври радиото се мести в собствена сграда на „Дондуков“ 82.

2000
На 20 януари програмата на „Дарик“ прозвучава за първи път чрез спътника „Интелсат 705“.

2001
Радиото получава национален лиценз.

2002
„Дарик“ е инициатор на големия концерт „България ЗА“ за членството ни в НАТО.

2005
Стартират информационните сайтове на радиото.

2006
„Дарик“ печели голямата и специалната награда на медийния фестивал в Албена.

2007
Заедно с bTV и „Стандарт“ радиото провежда инициативата „Не сте сами“.

2008
Дарик печели пет награди на 15-ото издание на международния медиен фестивал Mediamixx, включително и за крос-форматите «Мъж на годината» (марка, на която Дарик придоби правата през 2007) и «Най-добрият град за живеене в България).

2011

стартира проекта "Най-добрите лекари". София - 2012 и 2016, Пловдив и Варна - 2013 г.

2016

Стартира проекта "Стиховете остават" и второто издание на "Най-добрите лекари".

2017-2018

Стартират проектите "Размяна на вратовръзки" и "Предай нататък", посветени на 25-тата годишнина на медиата.



Съветът за електронни медии дава лиценз на Дарик радио АД за създаване на телевизионна програма с наименование DRT.

Факти, които не знаете за Darik
Дарик радио носи името на древната персийска монета дарик. Тя е съществувала по времето на персийския цар Дарий (380 г. пр.н.е. – 330 г. пр.н.е.) Най-дългото политическо токшоу в ефира е „Годината“ на Дарик радио, което се излъчва преди Коледа. Водещият Кирил Вълчев е в студиото от 09.00 до 20.00 часа. Дарик радио се ражда в ефира на Бабин ден – 21 януари 1993 г., точно в 12.00 часа. Ежегодно Дарик радио излъчва „Глас на годината“. Това е награда за изключителни постижения на водещите и репортерите на радиото. Единствено в Дарик радио политици, бизнесмени, известни личности имат собствени предавания в празничната програма на 21 януари.

Само в един ден през годината Дарик радио не се нарича «Дарик», а «Хитър Петър радио». Денят е 1 април и радиото създава специална първоаприлска програма.


English Summary

Darik Radio is the first Bulgarian private national radio station with a national license. It is a distinct radio station with a brand heritage. With a talk/news/sports/music format, Darik delivers an incomparable environment of attentive listening. The freedom of this format offers unlimited flexibilty for programming and adveristing alike. Darik Radio was incorporated in 1993. It assembled a dream team of creative and talented radio professionals committed to make the listener’s experience a truly exciting one. Darik Radio is headquarted in Sofia in the biggest radio building in the country with several studios, programming, production and sales facilities. Darik delivers a 24-hours program from its state-of-the-art studio complex in Sofia and also has regional offices and studio complexes in 17 of the biggest Bulgarian cities for daily live broadcast of local news and special programs.
The Top 10 Unique Points of Darik are:
1. Nationwide coverage; 2. Biggest network of local offices, operations, sales representatives, etc.; 3. 24/7 programming; 4. Large and loyal audience; 5. Full sales and marketing assistance to all clients;
6. News coverage every 30 minutes;
7. Permanent interactive connection with listeners via numerous websites;
8. Leadership in development and implementation of big projects, promotional campaigns and community events;
9. Brand extenstions with: www.darikradio.bg

10. Star-presenters.

Brand Guardians

Радосвет Радев
Изпълнителен директор

Радосвет Радев е юрист по образование, специализирал е маркетинг и мениджмънт в САЩ. През 1992 г. основава Дарик радио – първото и един­ствено частно радио с национален обхват. От 1990 г. е член на Изпълнителното бюро и заместник-председател на Българската стопанска камара. Председател е на Надзорния съвет на „ДОВЕРИЕ КАПИТАЛ“ АД, зам.-председател на Съвета на директорите на КК „Албена“ АД, председател на Съюза на българските национални електронни медии.

 -----------------------

Рекламен офис:

Албена Радева, мениджър "Маркетинг и рекрама" Дарик радио АД

тел. +359 888 265025, e-mail: aradeva@mail.bg и aradeva@darik.net

 

Мая Методиева, рекламен мениджър, тел: +359 888 265008

Доротея Михова
Тел.02/984 98 83; 0888 26 50 05, e-mail: doly@darik.net

Даниела Тодорова

02/984 98 85; 0888 803 583, e-mail: todorovadaniela@hotmail.com

Румяна Павлова
02/984 98 84; 0887 266 990, e-mail: rumi@darik.net

Даниела Александрова
02/ 984 984 9; 0889 90 22 32, e-mail: dida@darik.net

Биляна Докова
Тел. 0888237707, e-mail: bily@darik.net

 



Съвет за електронни медии:
Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69
Тел: 02/ 9708810
Факс: 02/ 9733769
E-mail: office@cem.bg
Страница в интернет: www.cem.bg

Списък с аудио