
Дарик Радио
Юлия Димитрова
Най-интерактивното професионално събитие тази есен, предстои на 17 септември в София - второто издание на Кариерен кошер, организиран от Тук-Там. Едно вдъхновяващо събитие за професионално развитие, създаване на полезни контакти, придобиване на нови знания и умения, достъп до най-интересните бизнеси и личности и до най-актуалната информация за живота в България.
В студиото на Дарик Юлия Димитрова - оперативен мениджър в Тук-Там, разказа за организацията на събитието в условията на коронавирус.
Албена Иванова -директор Корпоративни клиенти в Chaos Group – българска компания, която създава софтуерни решения за 3D визуализация, с опит зад граница и у нас добави вдъхновяващ разказ за мотивацията, която кара младите българи да успяват в родината си. Тя ще бъде и един от лекторите на Кариерния кошер на 17 септември.
Очаква се голям интерес на форума на живо и онлайн
Доста неща се промениха, но от самото обявяване на извънредното положение сме мислили как да направим събитието максимално полезно и в същото време безопасно за тези, които ще дойдат, обясни Юлия Димитрова.
На 17 септември събитието в Интер Експо център, а за тези, които не са в София ще има излъчване и онлайн.
Има голям интерес от страна на кандидатите за тазгодишното събитие, остават все пак две седмици. Миналата година сме имали над 1 500 кандидати, над 100 компании се включиха и над 30 лектори, припомни Юлия Димитрова.
Тя посочи, че много млади българи се върнаха временно или като ново начало да продължат кариерата си в Българя заради коронавируса. Ще видим дали това ще се отрази на интереса към кошера, допълни Юлия Димитрова.
Хората, които не могат да присъстват физически на 17 септември, техните профили и СV-та ще стигнат до работодателите с базата данни, които са предоставили, напомни още тя.
Кризата заради коронавируса е шанс за реализация в България
Албена Иванова, директор Корпоративни клиенти в Chaos Group – българска компания, която създава софтуерни решения за 3D визуализация и която взе Оскар за визуални ефекти преди три години, също ще бъде един от лекторите на форума.
Работата е изключително вълнуваща, подкрепям един екип от уникални хора, които се грижат за нашите най-големи корпоративни клиенти по света. Моят опит в чужбина започна на 15 годишна възраст - завръщането ми в България се дължеше на една подобна криза на тази с коронавируса – кризата през 2008 година, разказа тя.
Върнах се малко по принуда, но многократно останах по избор в България, призна обаче Албена.
За нашата работа няма значение дали сме тук или някъде другаде. Личната ми амбиция е да съддадем екип, който е на световно ниво. Видяла съм какво е в чужбина – в Америка, в Щатите, в Азия и Европа. Горда съм, че успяваме да направим тези неща тук с тези млади и амбициозни хора, уникални IT-таланти, каза още Албена Иванова.
Тя се надява младите, които ще дойдат на Кариерния кошер, да разберат защо изборът да се върнат тук е логичен и защо има да случват изключително смислени и красиви неща в България.
Албена Иванова вижда кризата в резултат на коронавируса като шанс. „Работим в глобален мащаб, клиентите ни са предимно в чужбина – в момента има изключително интересни възможности и младите хора, които заложат на креативността си, на желанието си за работа и на хъса си да се развиват, в момента имат уникална възможност да постигнат това в България“, подчерта още успялата българка.
Нужна е предварителна регистрация
Лектори като Албена Иванова ще споделят своя личен и професионален опит на 17 септември. Всеки, който желае да се включи, трябва да се регистрира предварително. Събитието е безплатно, напомни Юлия Димитрова.
Тя обясни, че тази тодина ще има повече зони от обикновено. Ще има зона, в която ще се покажат български технологични продукти, ще има работилници, зона за кариерни активности за консултация с кариерни специалисти.
Освен това ще има срещи на общности – завършилите във Великобритания, в САЩ, на хората от креативните индустрии, IT-индустрията, търговските камари и стартъп средата в България.
Чуйте разговора с Юлия Димитрова и Албена Иванова в предаването "Реактивно".