Константин Бачийски: Бургас губи много заради неизгодни условия в обществените поръчки

Община Бургас има шанс да се сдобие с повече от 56 електрически автобуса, но само при добре изготвени условия в предстоящата обществена поръчка за избор на доставчик. Това коментира пред журналисти общинският съветник от СЕК Константин Бачийски. Според него, често българските общини залагат дискриминационни условия в процедурите и Бургас не прави изключение от тази порочна практика.

Днес общинските съветници в Бургас одобриха предложението на кмета, с което администрацията да кандидатства за евопейски финансиране за закупуването на екологични автобуси за нуждите на градския транспорт. С над 65 млн. лева общинският превозвач ще обнови почти 70% от автопарка си. 

 

„Виждаме, че в много обществени поръчки не се дава възможност за реална конкуренция. Трябва да направим така, че максимално доставчици да могат да участват в процедурата за новите електрически автобуси. Само така Бургас ще може да избере най-добрата цена. По този проект можем да купим и повече от 56 автобуса. Електрическият транспорт не е екзотика – трябва да търсим оптимална цена и качество. Ясно е, че ако има условия, на които само няколко фирми могат да отговорят – ще получим най скъпите автобуси“, категоричен е Бачийски.  

И даде пример – с търга за концесията на тенис кортовете до х-л „Приморец“ в Бургас. „Условията бяха такива, че само един кандидат можеше да се яви. От него се изискваше да има опит в строителството и едновременно с това, опит в управлението на спортни имоти. До ден днешен не мога да разбера, защото трябваше да има налични 2 млн. лева по сметката си“, разясни още общинският съветник.

Бачийски е на мнение, че преди да бъде обявен конкретен търг, е добре да има обществено обсъждане, което да отстрани проблема с дискриминационните условия. А относно цената на билетите в градския транспорт на Бургас коментира: „… намаляването на цената на билета е свързано с оптимизиране на разходите. Ако имаме електрически автобуси това може да се случи. За 100-километров пробег на един автобус на ток ще плащаме много по-малко, отколкото за същия пробег на дизелов или метанов автобус.“