Министърът на регионалното развитие в "Седмицата"

Служебният министър Виолета Комитова гостува на слушателите на Дарик.

По казуса с дружество "Автомагистрали" министър Комитова очерта няколко стъпки, по които може да се подобри работата на компанията.

На първо място трябва да се провеждат обществени поръчки, да се избягва инженеринга, тъй като тук се крие тайната на оскъпяването на строителството, посочи тя.

При него всички етапи се сливат в една поръчка - строител, надзор и проектант са свързани помежду си. И по този начин се оскъпява строителството, елиминарат се малките компании.

Така например, даде пример тя, ако сега 25 фирми укрепват 84 свлачища, при премахването на инженеринга,  250 фирми ще работят по свлачищата и така ще се понижат и разходите, но и много повече фирми ще могат да участват в тези поръчки.

Министър Комитова разясни за слушателите и така наречените "Инхаус поръчки", когато се работи без обществена поръчка. При извънредни обстоятелства. Тя описа и механизма на тези процедури.

При "Автомагистрали" се изплащат над 1 млрд. 500 млн. лева, а капацитета годишно е около 100 млн. лева.

Не всички компании строят некачествено, има компании, които строят много качествено, затова когато се правят пътищата, трябва да се поставят и табели коя компания строи или ремонтира даден пътен участък, допълни тя.

Магистрала "Хемус" ще се строи, докато я видим завършена, каза министър Комитова и допълни, че тя може да бъде готова през 2024 година.

Държавата дава много пари за строителство, а фирмите получават малко пари, корупцията няма лице, извършва се от хора с власт, те се чувстват защитени от закона, дори нямат страх от Бога, каза Виолета Комитова коментирайки корупцията. И призова партиите да се свободят от корумпираните хора в техните редици.

Министър Комитова коментира и толсистемата, като посочи, че не иска да говори по тази тема, тъй като трябва добре да се запознае с нейното функциониране.

Чуйте всички теми в разговора: