Що е то невромаргетинг и има ли почва в главите ни?

Хората приемат, че рекламите не са част от  предаването, те са нещо като почивка, с този отговорв започва гостуването на доктор Станимир Андонов, мениджър на агенция „Невромаркетинг България“ в студиото на Дарик радио. Ники Кънчев съвсем резонно го попита: Защо хората се отказват от рекламите и винаги превключват на друг канал, когато те се появат? 

Станимир споделя, че най-скъпите реклами в целия свят, които се излъчват, са по време на финала по американски футбол известен като „Супербол“. Като тази година, цената е била между 8 и 9 милиона долара за една минута, еднократно излъчване. Сред марките са били едни от най-големите като Nike, Coca Cola, McDonald’s и много автомобилни брандове.

Новата тендеция според доктор Андонов е тези рекламите са създадени от холивудски студия с участието на холивудски актьори и много повече да приличат на филми, тъй като телевизиите, които излъчват финала, имат изискване рекламите да са достатъчно добри, за да може зрителят да не превключва канала. Рекламите вече трябва да са много емоционални, добавя Станимир. 

Доктор Андонов твърди, че рекламите в България не са интересни за нашите зрители, тъй като те са рационални, в тях се набляга повече на цени, проценти  и срокове. „Емоционалното е много по-въздействащо.“

 

Невромаркетингът е комбинация и колаборация, между невронауките  - физиология на човека и маркетинга, и традиционните маркетингови инструменти, разказва гостът на Ники Кънчев. Най-често  в маркетинга се използва електроенцефалограма, което е основен инструмент. Но следим също и кръвното, пулса, кожната проводимост на хората, температурата на хората, с термовизионни камери, а в същото време, те изпълняват някакви задачи.“- обяснява той.

„Когато човек гледа един телевизионен клип, ние със сигурност знаем когато му е интересно, кога обработва дадената информация, мисли, анализира и  в кои моменти му е скучно.“ Доктор Андонов определя маркетинговото „късогледство“ като една от най-сериозните „болести“ в бизнеса. „Късогледа е една компания, която се фокусира върху продукта, а не върху нейните клиенти.“

 

Цялото интервю със Станимир Андонов можете да чуете тук: